Dragi cititori, am ajuns la Etapa 10 a concursului SuperBlog 2009 organizat de PCNews, prin care am primit in administrare Azerty. Si am decis ca primele masuri sa fie legate de magazinul online IT&C al companiei, http://www.azerty.ro/, care reprezinta traspunerea companiei pe imensa “superautostrada” a internetului.
Aruncand o prima privire asupra homepage-ului, am descoperit un prim punct slab. Oare ce sa fie? Ce sa fie? Meniul principal. Consider ca ar fi mai bine sa fie introdus sub forma de bara orizontala, intre bara portocalie de cautare si banda superioara, care ar trebui sa contina pe langa logo, si un banner de promovare (a unei promotii, a unor produse noi, a unor evenimente la care compania participa ca expozant sau sponsor) – asta va necesita implicarea echipei de marketing. Second: “Servicii service”? Voi ce spuneti? Intrand pe pagina asociata, devine tot mai clar ca nu este cea mai buna solutie, asa ca am sa propun “Servicii suport”. Third: Aceasta pagina si in general site-ul este extrem de static. As simti nevoia de putin dinamism (poate o banda derulanta cu promotiile existente). Am spus putin, pentru ca orice lucru in exces dauneaza.
Un alt element de dinamism, ar fi o pagina de feedback prin care sa invitam clientii si vizitatorii sa vina cu propuneri, cu reclamatii, cu intrebari, sa vada ca intr-adevar dorim sa la fim alaturi pentru a lua deciziile cele mai bune. Aici ar fi nevoie de o echipa de specialisti care sa cunoasca cat mai bine produsele (separat de echipa de vanzari).
In plus, in aceasta situatie de criza prelungita as propune si o pagina care sa permita sa fim contactati de orice alt potential furnizor national de produse sau solutii IT (inovative) in vederea studierii unui posibil parteneriat de afaceri. Asta ar putea duce la diversificarea gamei noastre de produse si ar putea ajuta indirect la imbunatatirea mediului de afaceri din Romania. Asta presupune infiintarea unei noi echipe care sa preia aceste oferte de business, sa faca o analiza cat mai completa a acestora, si apoi sa discute cu factorii de decizie ai departamentului ce lucreaza cu furnizorii oportunitatea de a promova noile produse.
Iar pentru a atrage cat mai multi noi clienti si parteneri de afaceri, ar trebui creata si o pagina de prezentare a viziunii companiei noastre, a obiectivelor, a bunelor practici adoptate, a interesului nostru necontenit de a veni in intampinarea oricarui client sau partener de afeceri, a initiativelor noastre care vizeaza asumarea unor responsabilitati sociale, a eventualelor premii si distinctii primite, si a oricaror evenimente la care am luat sau vom lua parte (conferinte, targuri, actiuni sponsorizate de noi, etc.). Briefing pentru departamentul de marketing.
Apoi este obligatorie crearea unei versiuni in limbile engleza, franceza si germana, pentru a avea vizibilitate internationala. In plus putem crea versiuni ale site-ului si in limbile minoritatilor (pentru o acoperire cat mai buna la nivel natioonal) sau in limbile tarilor care ne incojoara (nivel regional).
Acum ar urma evaluarea resurselor umane existente.
miercuri, 28 octombrie 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu