luni, 9 noiembrie 2009

Self vs. SaaS

Dragi cititori, eu am pornit acest blog in urma unei discutii intr-o cafenea... si mi-am propus foarte multe, dar am reusit din pacate rea putine pana in acest moment. Din punctul meu de vedere, la acest moment, solutia SaaS (Softwae as a Service) gratuita oferita de blogspot, este tot ce am nevoie, chiar daca nu am suficienta libertate. Important e sa-ti ai unde sa-ti expui ideile. Din punctul meu de vedere, cand vine vorba de blogguri personale, continutul este cel care poate atrage ca un magnet, si mai putin chestiunile de detaliu mai mult sau mai putin tehnic.

Dar acum sa studiem putin cam care ar fi optiunile disponibile pentru cei care vor sa treaca la profesionisti. Ca si in cazul e-mailului exista doua variante: Self-managed blogging vs. serviciu specializat (SaaS)

Solutiile de blogging self-managed presupun existenta unui server online all the time, dezvoltarea/achizitionarea si/sau instalarea unei platforme de blogging (inclusiv acces la baze de date), achizitionarea domeniului (plata lunara), asigurarea securitatii, personal calificat pentru administrarea intregului pachet. Este inaccesibil microintreprinderilor si micilor intreprinzatori, un asemenea serviciu putand fi implementat doar de companiile specializate sau de marile companii (dar si aici exista un mare semn de itnrebare, deoarece de regula se cauta externalizarea serviciilor... celebrul outsourcing). Libertatile si optinuile pe care ti le ofera o asemenea abordare sunt uriase, acesta fiind principalul atu al unei solutii de acest gen: blogurile vor arata exact cum isi vor dori utilizatorii, dar la un cost destul de ridicat. Foarte importanta devine in acest caz cercetarea, dezvoltarea si adaugarea unor elemente si procese specializate care sa le permita utilizatorilor dezvoltarea unor blogguri care sa puna cu adevarat in valoare obiectivele business-ului.
In concluzie, daca bloggurile devin un oiectiv strategic in dezvoltarea companiei, probabil ca se merita adoptarea acestei solutii.

Software as a Service "profesional" (cu extra-optiuni si contra platii unui 'abonament') presupune delegarea responsabilitatii administrarii bloggului/bloggurilor si a bazelor de date adiacente, catre o companie specializata, cu o platforma de blogging bine pusa la punct de personal calificat. Accesibilitate sporita pentru oricine isi doreste un nou canal de comunicare si publicitate; in viziunea mea grupul tinta al companiilor specilizate in oferirea de servicii SaaS ar trebui sa fie: PFA, microintreprinderi, ONG-uri si fundatii si chiar IMM-urile. Actiunile bloggerilor vor fi ingradite de optiunile puse la dispozitie de serviciul achizitionat, iar acestea nu raspund intotdeauna cel mai bine la nevoile organizatiei si in plus, cercetarea in domeniu nu va mai fi neaparat focalizata pe ceea ce v-ati dori dvs. Sa va fac acum cunostinta cu Blogway, unul dintre serviciile de tip SaaS bazate pe Wordpress, ce poate fi accesat prin achizitionarea unei cartele lunare la un pret rezonabil (blog, domeniu.ro, e-mail etc.).
Concluzionand, daca bloggurile nu reprezinta decat un instrument aditional de marketing si diseminare, probabil ca abonarea la un SaaS este solutia ideala.

Acest articol este scris pentru concursul SuperBlog 2009. Prima restanta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu